mariapaz.reismee.nl

El concierto de Gian Marco y más...

Mijn eerste weken heb ik samen in een appartement gewoond met drie andere meiden, Julia, Daniela en Naya. Julia en Daniela uit Texas zijn vrijdag weer terug gegaan.. heel jammer want het was erg gezellig met hun. Na afscheid te hebben genomen ben ik wezen uiteten met Henry, Kristina en Frankie, mensen van mijn school, we hebben een traditioneel Peruaans gerecht gegeten; Anticuchos. Erg lekker. Daarna samen met Henry naar huis gelopen en meteen naar bed gegaan want ik was kapot. Zaterdagochtend heb ik afscheid genomen van Naya want die ging nog verder reizen naar Bolivia. Vanaf nu woon ik dus alleen in het appartement. Raar maar ook best lekker. Zaterdagmiddag heb ik samen met Luana de Champions League finale gekeken in het restaurant van Rebecca, een van de docenten van school. En ja hoor! Liverpool! Mijn dag kon niet meer stuk. Eind van de middag stond wat anders op de planning; het concert van Gian Marco! Gian Marco is een Peruaanse singer-songwriter en ik luister al heel lang naar zijn muziek. Toeval en geluk dat hij hier optreed terwijl ik er ben. Na eerst in de verkeerde bus te hebben gezeten kwam ik rond half 6 aan bij el Coliseo Cerrado Casa de la Juventud, het stadion in Cusco. Meteen achteraan gesloten in de toen al lange rij. Na een uur wachten gingen de deuren open. Eenmaal binnen had ik een perfecte plaats in het midden van het midden, mooi over iedereen heen. Vrienden maken ging ook erg makkelijk want we kwamen allemaal voor hetzelfde. Om half 9 begon de show. Ik kon bijna alle nummers meezingen en bij de drukke nummers ging iedereen staan en dansen. Het concert was echt geweldig. Ik heb er heel erg van genoten. Een onvergetelijke ervaring. Om kwart over 11 was het zover, de show was voorbij. Ik ben naar buiten gelopen en heb een taxi genomen naar Calle Puputi want dat is dichtbij mijn huis. Rond half 12 was ik thuis, meteen mijn bed in gedoken. Zondagochtend heb ik ontbeten met een anijsbroodje met palta, zo noemen ze hier avocado, en een glas sinaasappelsap. Snel gedoucht want om half 1 moest ik bij het Plaza de Armas zijn. Vandaag had ik een tour geboekt door Cusco. Onze groep heette Grupo Pumas omdat de stad van bovenaf eruit ziet als een puma. Onze leider heette Miguel en hij had een hele lange staart. We liepen naar de bus. Het was een dubbeldekker en op het dak zaten wij. Eerst een tijdje rondgereden door het centrum en daarna zijn we de bergen ingegaan. We hebben Sacsaywaman gezien, veel mensen zeggen voor de grap Sexywoman maar zo schrijf je het niet haha. Tussendoor zijn we nog bij een paar plekken gestopt waarvan ik de naam vergeten ben maar het uitzicht was erg mooi. Uiteindelijk zijn we naar Cristoblanco gegaan. Cristoblanco is een heel groot wit beeld van Jezus. Vanaf het Plaza de Armas kan je het beeld zien. Het staat helemaal bovenin de bergen en daar zijn wij dus heengereden. Het uitzicht hier was erg mooi want vanaf dit punt kan je heel Cusco zien. Dit was de laatste stop en hierna zijn we teruggereden naar het centrum. In de bus had ik een Nederlander gevonden, met hem kort even gekletst, hij ging nog door naar Colombia. Uffff, ik was wel jaloers. Vanaf het centrum ben ik naar huis gelopen. S'avonds had Milagros gekookt; pollo con papas y pimiento, kip met aardappelen en geroosterde paprika. Na het avondeten zat ik helemaal vol en ik kon mijn ogen amper openhouden. Lekker een filmpje gekeken en daarna naar bed.

Reacties

Reacties

Ellen

Hoi moppie fijn dat je het zo fijn hebt!

Ton

En dat allemaal in je uppie regelen. Alles wat je tijdens je Amerika avontuur hebt gemist , krijg je hier voor elkaar. TOP!

Opa

Hoi Abby
Je hebt het druk... met leuke dingen.
Zag je ons lekker eten.
Opa

Marit

Zo fijn dat je hier van alles kunt doen. Een ding is duidelijk; verveling is niks voor jou!

Cate

Hoi Abby fijn dat je het naar je zin hebt geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!