mariapaz.reismee.nl

Rafting y ziplining

Dit weekend was mijn laatste weekend in Cusco.. Ik zou graag nog veel langer willen blijven maar helaas kan dat niet.. Zaterdag had ik een tour door Cusco en we hebben onder andere Sacsaywaman en Cristo Blanco gezien. We zaten allemaal bovenin de bus dus onderweg konden we mooi van het uitzicht genieten. Later zijn we naar Santuario Cochahuasi gegaan, een soort dierentuin. Hier hebben we onder andere beren, lama's, alpaca's, vicuña's, puma's, aapjes en hele grote condors gezien. Zaterdagavond ben ik echter 6 uur lang bezig geweest want ik was vergeten dat ik voor mijn studie een online assessment moest maken... Zondagochtend moesten we vroeg verzamelen want er stond een heleboel op de planning. Na twee uur reizen met de bus kwamen we aan bij de Urubamba rivier. Hier kregen we onze wetsuits en na het omkleden kregen we een uitleg over het raften. Gelukkig was het niet mijn eerste keer dus ik had redelijk vertrouwen in mezelf. Ik zat in de boot met Alonso, de leider, Julio uit Argentinië en Raquel en Charlotte uit Noorwegen. De rivier was best heftig maar het weer was prachtig en steeds koelde je weer af doordat je water over je heen kreeg. Het raften duurde ongeveer twee uur en was echt ontzettend leuk, wel vermoeiend. Eenmaal aangekomen konden we gebruik maken van de, ietwat primitieve, sauna. Hierna hebben we geluncht. Rijst met groenten en kip en thee, simpel maar erg lekker. Hierna moesten we weer allemaal verzamelen want we moesten ons voorbereiden voor de zipline. Over de rivier Urubamba hing de zipline. Ik was eigenlijk best bang want ik had niet helemaal begrepen dat we ook dit gingen doen. Met enige moeite toch uiteindelijk toch de overkant bereikt maar veel herinner ik me er niet van want het waren meer zo'n 10 seconden van angst haha. Hierna gingen we weer terug met de bus. In de bus ben ik rustig mijn boek gaan lezen terwijl ik nog bijkwam van het programma van vandaag. Rond 5 uur s'avonds kwamen we aan bij Plaza de Armas. Hier splitste de groep, wel jammer want met iedereen was het heel gezellig. Nu lekker bijkomen en me alvast voorbereiden op de spierpijn van morgen...

Reacties

Reacties

Ton

Ah...... heelhuids terug. Altijd fijn om te weten?. Geniet nog van je laatste week en neem goed en uitgebreid afscheid van iedereen want....... “afscheid nemen is een deel van de relatie” .

Sylvia

Goh alweer het laatste weekend. Volgens mij is de tijd omgevlogen voor je. Goed teken. Je hebt zoveel leuke dingen gedaan.

Marit

Stoer hoor zo’n zipline, dat doe ik je niet na. Nog maar 7 nachten..... dan ben je weer thuis???

Renate

Wat een gave dingen maak je mee, Abby, en wat ben je een ondernemende tante! Echt super deze ervaring, je zult er je hele leven met plezier aan terug kunnen denken. Maar eerst nog lekker genieten van je laatste dagen daar! Veel plezier?

Cate

Volgens mij heb je een super leuke tijd gehad! Maar.......aan alles komt een eind.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!