mariapaz.reismee.nl

Lago Titicaca y Puno

Na een lange tijd niet te hebben geschreven ga ik nu dan toch weer wat schrijven. In de afgelopen weken ben ik ontzettend druk geweest en een paar keer ziek geweest waardoor ik amper tijd had om een lang verhaal te schrijven. Ik heb o.a. Lagunta Humantay bezocht, gereden op een quad, Salineras de Maras bezocht en bijna elke dag gewerkt op mijn vrijwilligerswerk.

Afgelopen vrijdag nam ik in de avond een taxi naar Terminal Terrestre de Cusco, het busstation van Cusco, om half 11 vertrok mijn bus richting Puno, een stad zo'n 400km verderop. Reis met de bus voor 7 uur was niet erg fijn maar daarna begon al het plezier. Om 7 uur s'ochtends kwamen we aan in Puno. Daar trof ik een taxichauffeur met mijn naam op zijn bordje. Ik werd gebracht naar mijn hostel en hier moest ik ongeveer 2 uur wachten voordat we vertrokken naar de haven van Puno. Onze leider heette Jose Carlos en eerst zijn we met de boot naar Las Islas de Uros gevaren. Woorden kunnen amper beschrijven hoe mooi deze plek is. De tocht over Lago Titicaca was echter ook te om genieten. Later zijn we gevaren naar La Isla de Amantani. Hier stonden meerdere gezinnen van de inheemse bevolking en hier werd iedereen verdeeld in een gezin. Ik zat in het gezin van Rosa en Adrian samen met Nicolas en Jimena uit Uruguay. Het huisje had een prachtig uitzicht over Lago Titicaca. Na te hebben geluncht met het gezin zijn we gelopen naar een plein en hier verzamelden we met de hele groep. Vanaf hier zijn we gelopen naar de top van het eiland, een zware tocht maar toch echt het wandelen waard! Hier konden we de genieten van de zonsondergang en natuurlijk foto's maken. De terugweg was echter wat minder aangenaam omdat het pikdonker was. Met enige moeite toch uiteindelijk weer uitgekomen bij het plein. Hier hebben Jose Carlos, Nicolas, Jimena en ik warme chocomel gedronken om op te warmen want in Lago Titicaca is het s'avonds super koud. Snel naar huis gelopen om avond te eten en daarna vervolgens ons snel omgekleed in traditioneel Peruaanse kleding want later op de avond was eer een feest met muziek. Het feest was erg gezellig, iedereen in Peruaanse kledij en met Las Cervezas Cusqueña krijg je iedereen wel aan het dansen. Na het feest zijn we meteen gaan slapen want de volgende ochtend moesten we vroeg op.

De volgende ochtend hadden we ontbijt met Rosa en Adrian en daarna zijn we gelopen naar de haven. Afscheid genomen van Rosa en Adrian en rijst en pasta gegeven als bedankje. Vanaf hier zijn we gevaren naar La Isla de Taquille. Ook hier zijn we helemaal gelopen naar de top van de berg. Een wandeling van ongeveer een uur, voor mij erg zwaar want ik had erg keelpijn en mijn huid had erg last van de zon. Eenmaal aangekomen op de top troffen we een mooi plein met uitzicht over Lago Titicaca. In de verte kon je de bergen van Bolivia zien. Hierna zijn we gelopen naar het restaurant waar we hebben geluncht. Eerst la sopa de quiñoa gevolgd door een omelet mijn rijst en aardappelen met een té de muña. Voor maar 20 soles, dat is ongeveer 5 euro. Hierna zijn we helemaal naar beneden gelopen. Toen zijn we met de bus teruggevaren naar Puno. Een reis van ongeveer 3 uur. Eenmaal aangekomen in Puno hadden we vrije tijd. Mijn bus zou pas om half 11 in de avond vertrekken dus tijd genoeg om Puno te verkennen! Samen met de groep hebben we de hele middag gelopen door Puno en natuurlijk het een en ander gekocht. Ik had een sjaal, handschoenen en een muts gekocht want inmiddels was het erg afgekoeld. Later op de avond ben ik met mijn drie Colombiaanse vrienden wezen uiteten bij een pizzeria. Samen hebben we twee pizza's gegeten: een pizza met ham, bacon en worst en daarna met ham, worst en chorizo. Samen hadden we ook een grote kan limonade. Super lekker! En dat voor maar 20 sol per persoon, 5 euro. Daarna hebben we samen een taxi genomen naar Terminal Terrestre Puno. Hier heb ik afscheid genomen van iedereen en daarna moest ik nog 2 uur wachten voordat mijn bus ging. Eenmaal in de bus zat ik naast een hele lieve vrouw uit Colombia. Gelukkig een beetje kunnen slapen en om 6 uur s'ochtends kwam ik aan op het busstation in Cusco. Snel een taxi genomen naar mijn huis en meteen mijn bed ingedoken!

Reacties

Reacties

Ton

Dapper hoor om deze laatste tripjes alleen te doen. Dan ontmoet je allerlei mensen. Daar leer je veel van!
Nog maar anderhalve week dan moet je het weer doen “ onder het strenge regime van je ouders” ?

Ellen

Ik voel een volgende trip naar een ander land aankomen. Super leuk en stoer wat je onderneemt

Loes

Alweer zo’n mooi verhaal !
Geweldig dat je dat allemaal doet en nog wel in je eentje. Geniet nog van je laatste weken ! Liefs van ons

Cate

Heel leuk om te lezen Abby.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!