mariapaz.reismee.nl

Bungee jumping, slingshot, paardrijden, cinema, salsa, bachata y más...

Gezien deze week mijn laatste week in Peru is had ik besloten om vervolgens er zoveel mogelijk uit te halen als maar kan! Bij deze een kleine samenvatting van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan. Maandag had ik een dag vrij dus besloot in om te gaan paardrijden. Met een taxi gereden naar Santa Monica Rancho en daar kreeg ik Hercules toegewezen. Samen met Brayan heb ik ruïnes in de bergen bezocht, La Cara del Inca en de Templo de la luna, allemaal te paard natuurlijk. Ik was wel een beetje bang wat het was mijn eerste keer paardrijden maar gelukkig ging alles goed. Het was prachtig weer en het uitzicht was prachtig. In de avond had ik mijn danslessen. Eerst een uur Salsa en daarna een uur Bachata. De klassen zijn ontzettend leuk vandaar dat ik bijna elke dag in de school te vinden ben.

Dinsdag had ik in de ochtend van half 8 tot half 1 mijn vrijwilligerswerk in Santa Rosa. Daarna ben ik snel richting huis gegaan en in de middag had ik een heerlijke gezichtsbehandeling bij een salon. Daarna een taxi genomen naar de mall van Cusco want hier had ik afgesproken met een vriend. Eerst lekker friet met burgers gegeten ene daarna zijn we naar Cineplanet gegaan want ik wilde het nieuwste deel van de horrorfilm Annabelle zien. De bioscoop in Cusco is super goedkoop, al helemaal in het begin van de week. Voor twee personen op dinsdag betaal je zo'n 20 sol. Dat is ongeveer 5 euro. Probeer zo'n deal maar eens te krijgen in Nederland... Daarna hebben we een taxi genomen richting het centrum en zijn we naar een bar gegaan waar we de voetbalwedstrijd Brazilië tegen Argentinië hebben gekeken. Tijdens het kijken dronken we warme chocolademelk en we hadden wafels met fruit en chocolade besteld.. Super lekker!

Woensdag had ik eigenlijk de hele dag geen honger want ik zat nog vol van al het eten van dinsdag.. oeps. In de ochtend nam ik de bus naar mijn vrijwilligerswerk. Vandaag vertrok ik alleen wat eerder want ik had een hele bijzondere activiteit gepland in de middag. In de middag ging ik naar Action Valley, het actiepark van Cusco. Hier zou ik gaan bungee jumpen en ik zou de slingshot ondergaan. Eerst moest ik een heel parcours ondergaan om de spieren in mijn lichaam op te warmen en daarna kreeg ik alle veiligheidsspullen voor het bungee jumpen. Eerlijk, het pak was zo zwaar dat ik amper op kon staan. Vanaf hier ging ik samen met twee medewerkers van het bedrijf in de lift naar boven.... op 120 meter hoogte.. De hoogte bungee jump van heel Zuid-Amerika. Na een hele lange uitleg in het Spaans was het dan eindelijk zover.. 3, 2, 1... JUMP! Ik, de kneus die ik ben bleef natuurlijk op precies dezelfde plek staan want ja, dit was eigenlijk toch wel eng. De tweede poging sprong ik dan eindelijk. Het enige waar ik aan dacht was; armen gespreid houden, benen bij elkaar, rug rechthouden en niet mijn ogen dichtdoen. Het voelde letterlijk alsof ik doodging terwijl ik naar beneden viel. Wat een kick! Ontzettend gaaf. Achteraf hoorde ik dat mijn sprong heel goed was, yeah. Eenmaal aangekomen op de grond stroomde de adrenaline door mijn hele lichaam. Nu kreeg ik weer opnieuw allemaal equipment want het feest was nog niet voorbij. Nu zou ik de slingshot ondergaan. Bij de slingshot word je vanaf de grond afgeschoten tot 140 meter hoogte. Wel makkelijker want hier hoefde je niet voor te springen. Ik moest alleen wachten totdat ik ineens naar boven werd getrokken. Net zoals het bungee jumpen, geweldig. Niet normaal wat voor een gevoel er door je heen gaat op het moment dat je dit doet. Gedurende dit hele avontuur was alles gefilmd van het rondjes rennen voor het opwarmen tot mijn landing op de grond. Ook waren er verscheidene foto's genomen. En ja, natuurlijk heb ik ze gekocht. Daarna met de taxi weer richting het centrum van Cusco gegaan. Later die dag had ik mijn Salsa les, super leuk zoals gewoonlijk. Daarna snel gedoucht thuis want na het bungee jumpen, de slingshot en mijn salsa les voelde ik me niet normaal vies. Heel erg opgeschoten want om half 8 begon de semi-finale van de Copa América; Peru tegen Chile. Gelukkig was ik op tijd. In een pizzeria heb ik we wedstrijd gekeken. Iedereen in het voetbalshirt, inclusief ik. Wat een geweldige wedstrijd. Na maar liefst 20 minuten lag de eerste goal voor Peru er al in. Heel Cusco stond op zijn dak. Ondertussen at ik een pizza met chorizo, ham, worst en kaas met limonade. Peru had maar liefst met 3-0 gewonnen van Chile. Geweldig! Dit betekent dat ze zondag in de finale staan van de Copa América voor het eerst in 44 jaar. Zondag spelen ze tegen Brazilië. Helaas vlieg ik zaterdag terug naar Nederland.. wat een timing. Zondag spelen ook de vrouwen van het Nederlands elftal maar voor mij is de keuze heel simpel welke wedstrijd ik ga kijken; PERU!

Donderdag was Día del Maestra, dag van de leraren. Op mijn vrijwilligerswerk hadden alle moeders samen een taart gekocht voor profesora Gladicita en een cadeau; een nieuwe tas. Alle moeders van de kinderen waren vandaag in het pronoei en het was heel gezellig! Vandaag hebben de kinderen eindelijk hele grote plastic puzzlestukken gekregen waardoor ze niet meer op de koude vieze grond hoeven te zitten. Zoals gewoonlijk was mijn vrijwilligerswerk heel leuk. In de middag had ik afgesproken met een vriend en ik heb nog een piercing laten zetten! Aangezien het mijn derde keer was bij dezelfde winkel kreeg ik hem natuurlijk voor een vriendenprijsje, 35 sol, dat is zo'n 9 euro. Daarna hebben we smoothies gedronken in de Mercado de San Pedro. De hele middag ben ik bezig geweest om cadeaus voor jullie te kopen. Want ja voor familie en vrienden moet je natuurlijk cadeaus meebrengen uit Peru!!! Later op de middag ben ik naar Academia Latinoamericana de Español gegaan om een evaluatie in te vullen over mijn vrijwilligerswerk. Straks heb ik afgesproken met vrienden en voor nu ben ik nog aan het genieten van de tijd die ik hier heb...

Reacties

Reacties

Jacques

Hi Abby, wat geweldig allemaal voor je. Fijn dat het zo leuk is daar.
Goede reis gewenst en tot snel,
Xx, J

Lieke, Lia, Elle - team VW

Hoi Abby.
Wauw, wat tof dat je de laatste week er echt nog het meest uithaalt! Ohhh maar dat bungeejumpen en de slingshot ? Knap hoor, dat je dat durft! Zullen vast toffe foto's/video's zijn! Wel jammer dat je net de finale gaat missen, maar hopelijk kun je hem in NL ergens kijken.
Nog veel plezier deze laatste paar dagen!
Groetjes het VW-team

Ton

Dat wordt anders naar huis komen dan destijds uit de V.S. Er zullen vast regelmatig momenten zijn dat je tijdens de dagelijkse routine in Nederland met weemoed terugdenkt aan je tijd in Peru. Dat is de prijs die je betaalt voor een mooie ervaring , dat geeft heimwee gevoelens. Aan de kant is dat ook weer mooi..... het betekent dat je het goed hebt gehad. Wij verheugen ons er op om je weer te zien.
Tot zondag
Xxxxxxx

Cate

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Veel leuke dingen gedaan en een hoop gezien. Dat wordt afkicken ?goeie reis terug ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!